Kategoria

Wzory


Wzory 
mar 20 2017 Jak zawrzeć umowę najmu z lokatorem?
Komentarze: 0

wzory umówBardzo często zdarza się, że posiadamy nieruchomość, której obecnie nie zamierzamy użytkować. Decydujemy się na jej wynajęcie, by nie niszczała przez to, że nie jest użytkowana, a jednocześnie - by stała się dla nas źródłem dochodu.

 

Formalności związane z wynajmem

 

Aby móc legalnie wynajmować mieszkanie i w związku z tym, by nasze interesy były zabezpieczone, powinniśmy dokonać kilku formalności:

-podpisać umowę najmu

-zameldować lokatorów tymczasowo

-zgłosić wynajem do urzędu skarbowego

 

Jak skonstruować umowę?

 

Wzory umów najmu mieszkania powinniśmy znaleźć bez problemu w Internecie, do pobrania za darmo. Pamiętać należy, że są to jedynie przykłady, ponieważ każda umowa powinna zawierać swoje specyficzne zapisy.

Jest kilka rzeczy, które w umowie muszą się znaleźć koniecznie, podpisanie pozostałych jest tylko dobrą wolą naszą i lokatora. Często w umowie znajdują się zapisy dotyczące wyposażenia mieszkania, które znajduje się na jego stanie, i z którego lokator będzie rozliczany. Niektóre wzory umów zawierają takie zapisy. W innych wzorach umów możemy znaleźć na przykład wzmianki o zakazie palenia w mieszkaniu lub trzymania zwierząt domowych, co jest zabezpieczeniem dla interesów właściciela.

Link: http://documento.pl/dokumenty/category/umowy,1

Wzory 
mar 19 2017 Dokumenty kadrowe - jak je uporządkować?...
Komentarze: 0

dokumenty kadroweDokumentacja kadrowa to zmora każdego pracownika kadr. Gdy rozpoczynamy pracę w tym dziale, często okazuje się, że dziedziczymy po naszych poprzednikach tony nieuporządkowanych dokumentów. Jak to wszystko ogarnąć?

 

Jak uporządkować dokumenty kadrowe?

 

Porządkowanie dokumentów o charakterze kadrowym najlepiej rozpocząć od posegregowania ich według alfabetu. Jeśli pracujemy w małej firmie, może się okazać, że wszystkie dokumenty są w "jednym worze", co nie sprzyja ich uporządkowaniu. Proces segregacji dokumentów możemy podzielić sobie na kilka, bądź nawet kilkanaście dni.

 

Poskładajmy wszystkie dokumenty w teczkach według zasady ABC i najlepiej umieśćmy je w widocznych szafach. Nawet, jeśli będą one znajdować się w jednej skrzynce, łatwo nam będzie wszystko znaleźć, jeśli posegregujemy je alfabetycznie.

 

Wzory dokumentów - co z nimi zrobić?

 

1. Na początku zeskanujmy wszystkie wzory, jakie mamy w naszym biurze. W wersji elektronicznej będą one o wiele bezpieczniejsze.

 

2. Przygotujmy sobie dwie, lub trzy gotowe kopie wzorów dokumentów, by w razie nagłej potrzeby móc szybko z nich skorzystać.

3. Nie zapominajmy o czytelnym posegregowaniu ich na dysku komputera. Dysk twardy to też swoisty magazyn, który od czasu do czasu trzeba porządkować.