Archiwum 19 marca 2017


Wzory 
mar 19 2017 Dokumenty kadrowe - jak je uporządkować?...
Komentarze: 0

dokumenty kadroweDokumentacja kadrowa to zmora każdego pracownika kadr. Gdy rozpoczynamy pracę w tym dziale, często okazuje się, że dziedziczymy po naszych poprzednikach tony nieuporządkowanych dokumentów. Jak to wszystko ogarnąć?

 

Jak uporządkować dokumenty kadrowe?

 

Porządkowanie dokumentów o charakterze kadrowym najlepiej rozpocząć od posegregowania ich według alfabetu. Jeśli pracujemy w małej firmie, może się okazać, że wszystkie dokumenty są w "jednym worze", co nie sprzyja ich uporządkowaniu. Proces segregacji dokumentów możemy podzielić sobie na kilka, bądź nawet kilkanaście dni.

 

Poskładajmy wszystkie dokumenty w teczkach według zasady ABC i najlepiej umieśćmy je w widocznych szafach. Nawet, jeśli będą one znajdować się w jednej skrzynce, łatwo nam będzie wszystko znaleźć, jeśli posegregujemy je alfabetycznie.

 

Wzory dokumentów - co z nimi zrobić?

 

1. Na początku zeskanujmy wszystkie wzory, jakie mamy w naszym biurze. W wersji elektronicznej będą one o wiele bezpieczniejsze.

 

2. Przygotujmy sobie dwie, lub trzy gotowe kopie wzorów dokumentów, by w razie nagłej potrzeby móc szybko z nich skorzystać.

3. Nie zapominajmy o czytelnym posegregowaniu ich na dysku komputera. Dysk twardy to też swoisty magazyn, który od czasu do czasu trzeba porządkować.